ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Въздушен транспорт » Специализирано звено за разследване на авиационни събития

Първоначална информация за сблъсък във въздуха между Boeing 737-800 и Embraer Legacy 600 17.10.2006

 

На 29.09.2006 г. е реализирано авиационно произшествие, при което Boeing 737-800  (рег. PR-GTD) на бразилската авиокомпания Gol се сблъсква във въздуха с бизнес самолет Embraer Legacy 600 (рег. N600XL) . В следствие на сблъсъка се разрушава лявото полукрило на Boeing-а, загубено е управлението, самолетът се разрушава във въздуха и отломките му падат в труднодостъпен район на Амазонската джунгла. При авиационното произшествие загиват 148 пътници и 6-членен екипаж, намиращи се на борда на Boeing 737-800. Бизнес самолетът успява да се приземи аварийно в бразилска военновъздушна база, където са констатирани повреди по лявата половина на хоризонталния стабилизатор и лявото полукрило.

По първоначални сведения сблъсъкът е реализиран в 17:30 местно време на полетно ниво (FL) 370, при ясно време, по трасе UZ6. Трасе UZ6 е двупосочно като полетите движещи се на югоизток са на нечетни полетни нива (Boeing 737-800), а полетите на северозапад са на четни полетни нива, където е следвало да бъде и бизнессамолета.

Embraer Legacy се е движил първоначално по трасе UW2, след което е трябвало да снижи до FL 360 и да поддържа това ниво по трасе UZ6.

Малко преди сблъсъка центъра за управление в гр. Бразилия  е загубил радиовръзка с бизнес самолета, както и сигнала от транспондера му.

Мястото на сблъсъка е над планината Серо до Чичимбо и е точката, където се стиковат двата FIR-а, обслужвани от контролните центрове в Манаус и Бразилия.

Към момента на сблъсъка Boeing 737 е все още по контрола на центъра в Манаус, докато Embraer условно е под контрола на центъра в Бразилия, но без радиовръзка с него и без сигнал от транспондера му съгласно обясненията на Ръководството на въздушното движение.

Според разследващите, непосредствено след сблъсъка Embraer е започнал да излъчва код 7700 (бедствие) и този код е изведен на екраните на ръководителите на полети, но радиосигналът за бедствие на бизнес самолета е бил предаден към земята от самолет на Polar Air Cargo, който е летял в този район.


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени