ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Въздушен транспорт » Специализирано звено за разследване на авиационни събития

2004



Окончателни доклади от проведени от СЗРАС разследвания на авиационни събития, реализирани през 2004 г.

 

 

 
 AN-12

 

Окончателен доклад

от

разследване на авиационно произшествие със самолет Ан-12, рег.LZ-BRP, собственост на авиационен оператор “Брайт Авиейшън Сървисиз”ООД, възникнало на 01.01.2004 г. на летище Техеран, Ислямска Република Иран.

(377.33 KB)

На 01.01.2004 г. около 16:55 h UTC, при кацане на писта 29R на летище Техеран, в процеса на опиране на пистата за излитане и кацане (ПИК), командирът на ВС – пилотиращ пилот поставя ръчките за управление на двигатели № 1 и № 2 на лявото полукрило на позиция “земен малък газ”. В резултат от възникналия попътен момент, самолетът завива наляво и въпреки предприетите от екипажа действия напуска писта 29R, преминава през грунда между ПИК 29L и ПИК 29R, с лявата предна част на тялото удря бетонна тръба с височина около 1,6 m, при което се разкъсва и нарушава целостта на обшивката на тялото в зоната между 6-и и 19-и силов пояс. Самолетът излиза на писта 29L и спира, след което на собствен ход, и съпровождан от водеща кола и пожарна отива на определената стоянка.

 
KA-26

 

Окончателен доклад

разследване на сериозен инцидент с вертолет Ка-26, рег. LZ-6013, собственост на авиационен оператор “Балкан Агро Авиация” АД гр. Враца, възникнал на 02.04.2004 г.

(1.65 MB)

На 02.04.2004 г. командир на вертолет Ка-26, рег. LZ-6013 изпълнява пети полет за деня. След запуск и проба на двигателите изпълнява излитане от временна летателна площадка при с. Чомаковци. Обработва първия планиран блок и прелита за обработка на втория, където изпълнява два работни захода. В края на третия заход започва силно тресене на десен двигател. Командирът на вертолета набира височина 50 m., при което десният двигател се самоустановява. В огледалото за обратно виждане забелязва “изпушване” на десен двигател. Определя подходяща площадка и започва ляв завой за принудително кацане. Командирът на вертолета изпълнява принудително кацане в права посока в компасен курс (КК) 1900 на поляна, разположена на 750 m югозападно от с. Чомаковци

 

 

Окончателен доклад

от

разследване на авиационно произшествие с мотоделтапланер “Лебед I”, собственост на “Авио-делта” ООД гр. Казанлък, възникнало на 20.06.2004 г.

 

(558.95 KB)

На 20.06.2004 г. пилотът изпълнява първи полет за деня. След пускане и проба на двигателя, изпълнява излитане за пребазиране в района на летателната площадка. При полет на пределно малка височина над грунда мотоделтапланерът се сблъсква със земята и крилото е разрушено напълно. Пилотът получава сериозни наранявания и е хоспитализиран в болницата в гр. Казанлък.

 

 

Окончателен доклад

 

от

разследване на авиационно събитие със самолет P92 Echo-S, рег. № LZ-BAT, собственост на “Кабелкомерс” ООД гр. София, възникнало на 02.07.2004 г. в района на летище “Долна Баня”.

(1.07 MB)

На 02.07.2004 г. командирът на самолет P92 Echo-S, рег. № LZ-BAT изпълнява втори полет за деня. След стартиране на двигателя командирът изпълнява ролиране и излитане от писта 09 на летище “Долна Баня” за тренировъчен полет над пистата. След излитането самолетът набира височина и изпълнява завой и заход за изпълнение на кацане с простартиране (“touch-and-go”) на писта 27. След простартирането самолетът, по данни на очевидците, прелита около 200...300 m в западна посока от прага на писта 27, започва десен завой със стръмен набор на височина, набира около 60...80 m, след което започва ляв завой с голям наклон за заход на писта 09. В процеса на завоя самолетът губи височина и в курс около 120...1300 се сблъсква със земята. Пилотът получава наранявания със смъртен изход, а самолетът е напълно разрушен.

 

 

 Коментари (0)


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени