Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
2014

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

разследване на авиационно произшествие, реализирано на 07.06.2014 г. със самолет PIPER PA-28-161, рег. знаци YU–DDB, при извършване на полет за разпръскване на ваксина в района на с. Градище, област Шумен

(2.81 MB)

На 07.06.2014 г. самолет PIPER PA-28-161, рег. знаци  YU-DDB, експлоатиран от авиационен оператор AVIACIJA DOO с екипаж от командир и оператор за разпръскване на ваксини изпълнява полет за разпръскване на ваксини против бяс по маршрут Балчик – Свищов - Балчик. При изпълнение на полета по обратния маршрут от Свищов към Разград, поради рязко влошаване на метеорологичната обстановка, КВС избира да изпълни принудително кацане на нелицензирана летателна площадка в района на с. Градище, обл. Шумен. ВС опира на грунда преди пистата, удря се в прага на ПИК, завърта се и спира. Операторът на оборудването за разпръскване на ваксини е получил сериозни наранявания. КВС не е получил наранявания. ВС е претърпяло значително повреди.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

разследване на авиационно произшествие, реализирано на 07.05.2014 г. със самолет Cessna 172 M, регистрационни знаци LZ-BDB, експлоатиран от АО „Авиоотряд Варна” ООД, при изпълнение на  полет за разпръскване на ваксини от въздуха, в района на село Неделково, област Перник

(2.25 MB)

На 07.05.2014 г. при изпълнение на полет за разпръскване на ваксини от въздуха, възниква спиране на двигателя на самолет Cessna 172M, рег. знаци LZ-BDB. КВС, след неуспешен опит за запуск на двигателя във въздуха, предприема аварийно кацане на избрана от въздуха площадка – поляна, без видими препятствия на нея. В хода на изтъркалването по земя, възниква удар на носовия колесник в препятствие – камък, намиращ се на поляната, който не е бил видим за КВС, когато е избирал мястото за аварийното кацане. В резултат на сблъсъка самолетът капотира и се установява по гръб. КВС и операторът  на машината за разпръскване на ваксини напускат самолета. КВС е получил наранявания в областта на главата. Операторът не е получил наранявания. ВС е получило тежки повреди.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

разследване на сериозен инцидент, реализиран на 29.01.2014 г. на летище Варна със самолет Airbus А319-112, регистрационни знаци LZ-FBB, експлоатиран от авиационен оператор „България Ер” АД, Република България

(3.99 MB)

На 29.01.2014 г. самолет Airbus А319-112, регистрационни знаци LZ-FBB на авиационен оператор „България Ер” АД, се подготвя за полет от Варна за София. След качването на борда на пътниците и затварянето на вратите започва изпълнение на антиобледенителна обработка. При подход  към опашната част на ВС, специализирания автомобил изпълняващ пръскането, удря с коша си изходящия ръб на дясно хоризонтално кормило на самолета. Позицията на автомобила спрямо самолета в момента на удара е показана на фиг.1 към Приложение 1.  Нанесената повреда по управлението на ВС не позволява изпълнението на полета. ЕВС, пътниците и наземния технически състав не са получили наранявания. Изпълнението на полетната задача е прекратена, а пътниците са върнати в терминала. Причинилият инцидента автомобил SMD-1200, експлоатиран от  „Перонно обслужване” към “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД Летище Варна е получил незначителна повреда.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

рот разследване на авиационно произшествие, реализирано на 27.11.2013 г. със самолет PA-44-180 Seminole, регистрационни знаци N4404N, в землището на с. Дъбово, обл. Стара Загора

(5.03 MB)

На 27.11.2013 г. самолет PA-44-180, рег. знаци N4404N лети във въздушното пространство на Република България в състава на група от общо три самолета, прелитащи през въздушното пространство на страната към Република Турция. Малко след прелитането на Стара планина самолетът попада в зона на интензивно обледенение. КВС не може повече да поддържа височина  и изпълнява аварийно кацане на нива в землището на с. Дъбово, област. Стара Загора. При аварийното кацане пилотът не е получил наранявания. Самолетът е получил повреди.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

разследване на авиационно произшествие, реализирано на 24.05.2013 г. на летище Варна, със самолет Airbus А320-232, регистрационни знаци LZ-MDR, експлоатиран от авиационен оператор „Ер Виа” ООД, Република България

(4.73 MB)

На 24.05.2013 г. самолет Airbus 320 с регистрационни знаци LZ-MDR изпълнява подход за кацане към ПИК 09 на летище Варна в условия на силен и променящ се по посока вятър и валеж от дъжд. След опирането ВС не успява да спре в рамките на ПИК, излиза на грунт, удря периметровата ограда на летището и спира непосредствено след нея. При извършената аварийна евакуация двама пътници са пострадали. ВС е получило значителни повреди.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

разследване на сериозен инцидент, възникнал на 16.10.2012 г. на летище София, със самолет Airbus А319, регистрационни знаци F-GRHU, експлоатиран от авиационен оператор „Air France”, Република Франция

(575.92 KB)

На 16.10.2012 г. самолет Airbus 319 с регистрационни знаци F-GRHU рулира на летище София за изпълнение на редовен полет по маршрут София – Париж. Екипажът получава разрешение за излитане от ПИК09. Вместо да завие по ПИК09, екипажът завива от ПР „В” по успоредната на ПИК09 ПР „Н” и започва засилване за излитане. Екипажът своевременно е спрян от ръководител на полети на работно място „Кула” и излитането е прекратено от екипажа, без последствия за ВС, екипажа и пътниците.

Въздушен транспорт
Главна дирекция "ГРАЖДАНСКА ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Специализирано звено за разследване на авиационни събития

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Отворени данни
  • Права на пасажерите

Специализирано звено за разследване на авиационни събития

Участие на представител на СЗРАС в заседание на Комитета по авиационна безопасност на Европейската Комисия
България стана член на Международната организация на разследващите авиационни произшествия
ПОЛУЧЕНИ СЕРТИФИКАТИ ОТ ЕВРОПЕЙСКАТА КОНФЕРЕНЦИЯ ЗА ГРАЖДАНСКА АВИАЦИЯ

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed