Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Постановление за изменение на Постановление № 1 на Министерския съвет от 2013 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2013 г. 23.01.2013
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

Мотиви

Съгласно Договор между „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД и българската държава (сключен след Решение на Министерския съвет и в резултат на проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка), „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД предоставя на пътниците железопътни транспортни услуги по всички линии на републиканската железопътна мрежа, като поема задължение за превоз по всяка една от тези линии, както и тарифно задължение. За изпълнение на посочената услуга, държавата, чрез Министерството на финансите, предоставя бюджетни средства под формата на компенсации за изпълнение на посочените задължения – съгласно чл. 13 от Договора, дружеството получава възнаграждение (субсидии) за компенсиране на разликата между реализираните приходи и направените разходи за изпълнение на задължението за превоз, и компенсации за изпълнение на тарифното задължение (за безплатни и по намалени цени пътувания на определени с нормативни актове категории пътници).

В Постановление № 1 на Министерския съвет от 2013 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2013 г., обн., ДВ, бр. 6 от 2013 г.  (чл. 10, ал. 3) е предвиден нов, различен от досегашния ред за предоставяне и отчитане на субсидиите от централния бюджет за изпълнението на обществената превозна услуга за „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД – предвижда се това да става чрез бюджета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. „Субсидиите от централния бюджет за изпълнението на обществена превозна услуга – превоз на пътници на територията на Република България с железопътен транспорт за „БДЖ – Пътнически превози“ – ЕООД, се предоставят и отчитат при условия и по ред, определени с дългосрочен договор, сключен между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и железопътния превозвач, чрез бюджета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в срок един месец от обнародването на постановлението в „Държавен вестник“ да предприеме действия за привеждане на договора в съответствие с разпоредбата“.

Нашето предложение е постановлението в тази му част да бъде изменено и да бъде възстановен досегашният ред (преди постановлението) за предоставяне и отчитане на субсидиите от централния бюджет за изпълнението на обществената превозна услуга за „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД. Досегашният ред създава добри гаранции и предпоставки за правилното разходване на средствата. Осъществява се и необходимият контрол от страна на Министерството на финансите, без да се правят нарочни искания за корекции по бюджета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Новият ред за предоставяне и отчитане на средствата, поради необходимостта от нарочни корекции по бюджета на министерството, ненужно ще  забави и възпрепятства предоставянето на средствата. В същото време, навременното предоставяне на средствата за железопътния превозвач, в целия им размер, е от съществено значение за дейността му и преди всичко за предоставянето на качествена услуга.

На следващо място, съгласно чл. 10, ал. 3 от Постановлението министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията следва в срок един месец от обнародването му в „Държавен вестник“ да предприеме действия за привеждането на договора, сключен с „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД в съответствие с разпоредбата. Следва да се има предвид, че договорът е нотифициран пред службите на Европейската комисия, с изричното посочване в него на основните функции на министъра на финансите по предоставяне и отчитане на субсидията за „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД. Това е така и защото министърът на финансите е националния орган, който отговаря за наблюдението, координацията и прозрачността на държавните помощи. В тази връзка, всяка промяна в разпоредби на договора от гледна точка на отпадане на функции на министъра на финансите, по наша преценка е възможно да не се отрази положително на нотифицирания пред Европейската комисия договор, включително и по отношение на държавните помощи.

Пълният текст на проекта на Постановление за изменение на Постановление № 1 на Министерския съвет от 2013 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2013 г. (обн., ДВ, бр. 6 от 2013 г.) може да се види в Приложението.

Лице за контакти:

Иван Иванов - директор на дирекция "Финанси",
тел.: 02/ 9409452

Приложение
 Проект на Постановление за изменение на Постановление № 1 на Министерския съвет от 2013 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2013 г. (обн., ДВ, бр. 6 от 2013 г.) (66 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Април
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed