Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Окончателни доклади за 2013 г.
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от

техническо разследване на железопътно произшествие, възникнало на 26.06.2013 г. в 07:46 часа на спирка Охрид - запалване на електрически локомотив № 44074.3 на пътнически влак № 70200.

(498.76 KB)

 

На 26.06.2013 г. пътнически влак (ПВ) № 70200 в състав 2 вагона тип В4 с маса 91 тона, обслужван от електрически локомотив № 44074.3 пътува по направление Мездра – Монтана.

При потеглянето на влака в 07:43 часа от спирка Палилула, влакът ускорява до достигане на участъковата скорост, и главният въздушен прекъсвач (ГВП) на електрическия локомотив изключва на избрана 28-ма позиция. Локомотивният машинист предприема сваляне на позициите до 0 преди влака да се установи на спирка Охрид, и същевременно изпраща помощник локомотивния машинист в I-ва командна кабина да установи причината за изключването.

При отварянето на вратата към проходния коридор помощник локомотивният машинист усеща специфичен мирис на нагрята изолация, за което уведомява локомотивния машинист. Той от своя страна преценявайки ситуацията предприема оглед на машинното отделение от страна на проходния коридор, и дава указания на помощник локомотивния машинист да придвижи влака по инерция до спирка Охрид, където да извърши обстоен оглед. След спиране на влака на спирка Охрид през отворената врата на проходния коридор във II-ра кабина нахлува гъст, черен, задушлив дим, който прераства в пожар. Локомотивният машинист задейства пожарогасителната инсталация и подава сигнал на телефон 112 за възникналия пожар в локомотива.

Пожарът е потушен в 10:30 часа от пристигналите на местопроизшествието два противопожарни автомобила. Движението на влаковете в междугарието е възстановено в 12:25 часа със скорост 25 км/ч, а в 16:45 часа със скорост съгласно книжка разписание.

Няма пострадал персонал и пътници, нанесени са материални щети на локомотива и на железопътната инфраструктура.
ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от

техническо разследване на железопътно произшествие - дерайлиране на вагон от международен бърз влак № 465 при транзитно преминаване по трети коловоз в гара Радунци на 03.09.2013 г.

(603.28 KB)

 

На 03.09.2013 г. от гара Русе тръгва международен бърз влак (МБВ) № 465 „Балкан експрес” в състав 3 кушет вагона с 27 пътника, обслужван с електрически локомотив № 44085.9, който се движи по направление Букурещ – Истанбул.

В 21:03 часа МБВ № 465 заминава от гара Кръстец и се движи по продължително надолнище с наклон от 24 ‰ в режим на „спиране” като подържа скорост съобразно книжка разписание.

В 21:22 часа дежурният ръководител движение в гара Радунци, нарежда маршрут за транзитно преминаване на МБВ № 465 за гара Дъбово по 3-ти приемно-отправен коловоз.

В 21:28 часа при влизане на влака в гара Радунци на 3-ти коловоз, със скорост 25 км/ч локомотивният машинист усеща силно придърпване и скоростта на движение рязко пада до 0 км/ч. В 21:29 часа влакът спира в изходните стрелки на гара Радунци, вследствие покачването на реборда върху глава релса вагона дерайлира с първата талига и парче от счупения език на стрелка № 3 се забива в пода на вагона.

В 22:10 часа, от международния бърз влак № 465 в гара Радунци се откачват дерайлиралия кушет вагон на турските железници и кушет вагона на румънските железници, поради съчленяване на буферите между тях. В 22:30 часа влакът е продължил движението си по направление с 86 минути закъснение.

Движението на влаковете е възстановено на 04.09.2013 г. в 16:20 часа след извършени ремонтно-възстановителни работи по железния път на 3-ти коловоз и на стрелка № 3.

Вследствие на дерайлиралия и скачен вагони няма пострадал персонал и пътници, нанесени са материални щети на железния път и на вагоните.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД
от

техническо разследване на железопътно произшествие, възникнало на 19.12.2012 г. около 11:38 часа в гара Шумен - запалване на електрически локомотив № 42081.0 на пътнически влак  № 90101.

(241.63 KB)

 

На 19.12.2012 г. пътнически влак (ПВ) № 90101 е обслужван с електрически локомотив № 42081.0 (в гара Каспичан влиза с І-ва кабина като челна, в гарата влака сменя посоката и на локомотива ІІ-ра кабина става челна) с локомотивна бригада, машинист локомотивен и помощник машинист, локомотивен от локомотивно депо Горна Оряховица, „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД и превозна бригада - началник влак и влаков кондуктор от Превозна служба Русе към „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД. Влакът се движи по График за движение на влаковете (ГДВ) от гара Русе - Разпределителна до гара Шумен. При движението в участъка Самуил – Каспичан, вследствие на лошите метеорологични условия (снегонавявания), влакът увеличава времепътуването с +22'. Влакът пристига в гара Каспичан в 10:45 часа с +11' закъснение, следва престой от 23' за обръщане движението на локомотива.
В гара Шумен ПВ № 90101 пристига в 11:33 часа, като същият е приет на втори приемно-отправен коловоз (ПОК), съгласно План ІІ-24 на гарата и приключва движението си с 23' минути закъснение. Пет минути след слизане на пътниците от влака, по време на изчакване за маневра на влаковия състав, помощник машиниста, локомотивен усеща миризма на изгоряло, оглежда кабината след което оглежда от страничния прозорец на помощник машиниста задната част на локомотива. Забелязва ниско долу от задната част на локомотива дим. Изключва веднага Главен въздушен прекъсвач (ГВП), уведомява машиниста, локомотивен за видяното и двамата веднага предприемат оглед на електрическия локомотив. При качване на машиниста в задната кабина от нея започва да излиза гъст и задушлив дим и пламък откъм междинният коридор от страната на машиниста. Машинистът изключва акумулаторната батерия и задейства стационарната пожарогасителна инсталация на локомотива, след което локомотивната бригада започва гасене от двете врати на горящата кабина с наличните преносими пожарогасители от предната кабина на локомотива.
Вследствие на разразилия се пожар във ІІ-ра кабина на локомотива същата е унищожена напълно. Няма пострадали пътници и персонал от влака.

Железопътен транспорт
Изпълнителна агенция "ЖЕЛЕЗОПЪТНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed