Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Окончателни доклади за 2016 г.

 

 

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

техническо разследване на железопътно произшествие – запалване във време на движение на електрически локомотив № 44085.9 обслужвал бърз влак № 3622 в гара Сахране на 16.06.2016 г.

(911.27 KB)

На 16.06.2016 г. бърз влак № 3622 в състав от 4 пътнически вагона, обслужван с електрически локомотив № 44085.9, се е движил по направление Бургас – Карлово – София. Влакът е заминал по График за движение на влаковете от гара Бургас в 08:55 часа без технически неизправности. В гара Казанлък локомотивната бригада е направила оглед на ходовата част и машинното отделение на локомотива за възникнали през време на пътуването неизправности. В 12:07 часа влакът е потеглил от гара Казанлък и е преминал транзит през гара Дунавци със скорост до 70 км/ч. Дежурният ръководител движение, проследявайки преминаването на влака през гарата, е забелязал да излиза дим от ходовата част на локомотива, за което е уведомил влаковия диспечер и дежурния ръководител движение в гара Сахране.

В междугарието Дунавци – Сахране локомотивната бригада усеща мирис на дим в командната кабина  и локомотивният машинист е спрял влака пред предупредителния сигнал на гара Сахране за оглед. След престой от 1 мин. влакът е потеглил отново и в 12:24 часа е спрял на 2-ри коловоз в гара Сахране. Локомотивната бригада е отделила локомотива от вагоните и е започнала гасене на пожара с наличните пожарогасители, а началникът на влака е подал информация на телефон 112.

Противопожарните автомобили са пристигнали на местопроизшествието около 13:00 часа и пожарът е бил потушен около 14:20 часа.

Няма пострадали от персонала и пътниците. Нанесени са значителни материални щети на локомотива.

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

техническо разследване на железопътно произшествие – запалване във време на движение на електрически локомотив № 44081.8 обслужвал бърз влак № 8626 в междугарието Айтос – Черноград път № 2 на 13.04.2016 г.

(554.75 KB)

На 13.04.2016 г., бърз влак № 8626 в състав, 6 пътнически вагона и електрически локомотив № 44151.9 в неработно състояние, обслужван с електрически локомотив № 44081.8 се движи по направление Бургас – Пловдив – София. Влакът заминава по разписание от гара Айтос в 23:02 часа. По време на движението му в междугарието Айтос – Черноград по път № 2, локомотивната бригада усеща мирис на изгоряла изолация в кабината на локомотива. При извършване на огледа се установява, че от подкошовите вентилатори излиза огън. Предприето е спиране на влака на подходящо място с цел осигуряване на достъп до локомотива. След спирането на влака, локомотивната бригада е задействала пожарогасителната инсталация и е предприела гасене с наличните преносими пожарогасители. Началникът на влака и кондукторите са организирали евакуирането на пътниците от вагоните на безопасно място и са подали информация на телефон 112.

Противопожарният автомобил е пристигнал на местопроизшествието около 23:25 часа и е поел гасенето на локомотива. След около 15-20 минути е пристигнал втори автомобил и пожарът е потушен окончателно около 02:10 часа на 14.04.2016 г.

Няма пострадали пътници и персонал, но са нанесени големи материални щети на локомотива и на железопътната инфраструктура.

Движението на влаковете в междугарието Айтос – Черноград по път № 2 е възстановено в 19:03 часа на 16.04.2016 г. със скорост по книжка разписание.

 

ОКОНЧАТЕЛЕН ДОКЛАД

от

техническо разследване на железопътно произшествие – дерайлиране на девет вагона от състава на товарен влак № 50601 при влизане в гара Дупница на стрелка № 10 на 23.01.2016 г.

(1.18 MB)

На 22.01.2016 г. от гара Илиянци за гара Дупница заминава товарен влак № 50601 с маршрут на движение Илиянци – Волуяк – Разменна – Батановци – Дупница. Влакът е в състав 13 пълни вагона, 52 оси, 1011 тона и е обслужван с електрически локомотив № 43552.9. Влакът е заминал от гара Илиянци в 20:45 часа и е пристигнал в гара Делян в 23:31 часа без проблеми по време на движение. В гара Делян влакът престоява 3 мин. повече от регламентирания престой поради извършване на задължителна съкратена проба “D” на автоматичната влакова спирачка. След заминаване от гара Делян и излизане от тунел № 1 локомотивният машинист е предприел пробно задържане с кран-машиниста на локомотива, предвид навлизане на влака в участък с продължителен наклон на спускане. След направеното пробно задържане и последвалото неколкократно изпускане на въздуха от главния въздухопровод в атмосферата, спирачен ефект не е бил постигнат и скоростта на движение започва да нараства.

Локомотивният машинист уведомява дежурните ръководители движение в гарите Дяково и Дупница по мобилния телефон да осигурят свободен коловоз за преминаване на неспиращия влак.

Влакът преминава транзит през гара Дяково в 23:54 часа по втори главен коловоз с искрящи колооси на локомотива и на първите няколко вагона от влака. В гара Дупница дежурният ръководител движение е подготвил маршрут за четвърти отклонителен коловоз в посока гара Голямо село. В 00:04 часа влакът влиза в гара Дупница със скорост от около 80 км/ч, преминава през стрелки № 2 и № 4 и на стрелка № 10 дерайлира третият по ред вагон, който се накланя на дясно и увлича след себе си следващите осем вагона, които също дерайлират.

Вследствие на дерайлирането на влака няма пострадал персонал, има причинени големи материални щети на подвижния железопътен състав, на превозвания товар и на железопътната инфраструктура.
Железопътен транспорт
Изпълнителна агенция "ЖЕЛЕЗОПЪТНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

Специализирано звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed