Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Незаконна платформа превозва хора и техника по Дунав 16.08.2002

Инцидентите:
На 14 август 2002 г. плаващото съоръжение "ДУБА", собственост на Държавно лесничейство Оряхово се откъсва от носещото въже, натоварено с хора и техника и неуправляемо започва да се движи по канала между остров Козлодуй и българския бряг. Няма информация за нещастен случай след инцидента. Катерът на лесничейството "Черноморец" е отплавал от Оряхово към Козлодуй за да прихване съоръжението.

На 10 август 2002 г. товарен автомобил "ИФА", превозващ дини, преминавайки реката натоварен на "ДУБА" пада във водата по време на прехода. Държавно лесничейство не уведомява дирекция "Морска администрация" - Лом за инцидента. За случая дирекция "Морска администрация" - Лом научава от сигнали на граждани. На 12 август 2002 г. директорът на ДМА - Лом, г-н Тони Тодоров извършва проверка на случая. Падналият товарен автомобил е все още във водата след няколко неуспешни опита да бъде изваден.

На мястото на инцидента г-н Тодоров е провел разговор с г-н Синигеров, началник на Държавно лесничейство Оряхово, който не проявил заинтересованост за решаването на проблема с платформата и предприемане на мерки за станалото произшествие.

Историята:
На 6 юни 2001 г. по време на извършен оглед в района на км 698 от българския бряг на р. Дунав се установи, че бреговата ивица се ползва от Държавно лесничейство Оряхово, Горскостопански участък Козлодуй за речен превоз на хора и техника от десния бряг на реката до брега на остров Козлодуй, посредством съоръжение, придвижващо се с помощта на стоманено въже, опънато между двата бряга.

Дирекция "Морска администрация" - Лом не е освидетелствала и не е давала разрешение за ползване на плаващото съоръжение. Предвид констатираните нарушения на изискванията за безопасност на корабоплаването с писмо ДМА - Лом забрани използването на съоръжението за каквито и да е цели.

На 22 март 2002 г. в ДМА - Лом е получен сигнал, че на 19-20 март 2002 г., съоръжението е потънало до брега на о-в Козлодуй. На същата дата Комисия от ДМА - Лом посещава района на произшествието и съставя Констативен протокол, в който е отбелязано, че независимо от наложената забрана експлоатацията на съоръжението продължава. Снети са обяснения по случая и от длъжностни лица в Горско-стопански участък Козлодуй. Съставен е Акт за административно нарушение на Държавно лесничейство Оряхово за неспазване на чл.4 от "Правила за речния надзор по р. Дунав".

Получени са данни, че на мястото на съоръжението за речен превоз на хора и техника се ползват и бракувани войскови пехотни машини тип "МТЛБ". Машините не са освидетелствани, нямат разрешение от ДМА - Лом за ползването им за подобни цели.

С писмо за случая е информирана ИА "Пристанищна администрация", Териториално звено Лом. Поискано е съдействие от РГС - Видин за извършване на проверка за установяване самоличността на водачите и собствениците на машините, с оглед да бъдат санкционирани.

От РГС - Видин е получен списък на установени лица, както и уверение, че писмено е разпоредено на служителите на Гранична полиция, контролиращи района на Козлодуй да оказват съдействие на служителите на Морска администрация.

Събраните материали по административната преписка са изпратени на Районния прокурор в Козлодуй с молба за становище.

На 13 май 2002 г. в ДМА - Лом е получено писмо с искане за разрешение за еднократен преход Лом-Козлодуй на новопостроена платформа, в състав с м/к "Черноморец". След извършения преглед на съоръжението е съставен протокол с констатация, че платформата не може да бъде използвана за транспортиране по р. Дунав, до извършването на съответните законови процедури от собственика за нейното освидетелстване от призната в страната класификационна организация и регистрация в българско пристанище.

ДМА - Лом разреши еднократен преход на платформата, в състав с м/к "Черноморец" от Лом за Козлодуй до надлежното й регистриране по законов ред. Транспортирането на платформата бе поискано за дооборудване и окомплектоване.

От представителство Оряхово постъпва докладна записка, че независимо от всички налагани до момента забрани ползването на платформата за превоз на хора и техника продължава. За същите цели се ползва и друга бракувана войскова машина с водач Петър Иванов Цеков, който не притежава Свидетелство за плаводпособност. Съоръжението не е регистрирано в "Морска администрация".

За незаконната експлоатация на плаващото средство, Морска администрация - София уведомява с писмо МВР и Директора на Националното управление по горите. Поискана е решителната им намеса за незабавното спиране на платформата до изпълнението на всички законови процедури, гарантиращи сигурността и безопасността й.

По граждански сигнали новата платформа е била въведена в експлоатация преди месец и при направения оглед на 12 август 2002 г. не са забелязани каквито и да било довършителни работи.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed