Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Молбата на "Нова Плама" АД за образуване на производство срещу Министерството на транспорта и съобщенията е отхвърлена 17.07.2002

На свое заседание на 17 юли 2002 г. Комисията за защита на конкуренцията (комисията) отхвърли молбата на "Нова Плама" АД против Министерството на транспорта и съобщенията. "Нова Плама" поиска образуването на производство с молба, в която се съдържат твърдения за допуснати нарушения на Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК), от Министерството на транспорта и съобщенията. Нарушенията правели невъзможен достъпа на "Нова Плама" АД до "единственото уникално пристанище за извършване на товаро - разтоварни работи на нефт и нефтопродукти в северна България". Изразеното становище от страна на министерството беше:

Съгласно молбата на "Нова Плама" АД, "държавата е извършила действия и бездействия", които са нарушение на чл. 30, във връзка с чл. 17 и чл. 18 от ЗЗК. Смятаме, че позоваването от страна на "Нова Плама" АД на посочените текстове, е неточно, както и неотносимо по отношение на министерството. Чл. 30 от ЗЗК дава определение на нелоялната конкуренция, като разпоредбата на ал. 2 от същия текст забранява нелоялната конкуренция. Чл. 17 и 18 последователно дефинират господстващото и монополното положение, като забраняват злоупотребата с тях. Посочените текстове са приложими за "предприятие" (като такова по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на ЗЗК, е определено "всяко физическо, юридическо лице или гражданско дружество, което извършва стопанска дейност на съответния пазар, независимо от правната и организационната си форма". Очевидно е, че Министерството на транспорта и съобщенията не е сред кръга на тези правни субекти, за което не може и да извърши посочените нарушения (в тази връзка нееднократно се е произнасял и Върховният административен съд, който в решенията си отбелязва, че "не може да се осъществява нелоялна конкуренция там, където няма стопанска конкуренция").

Изложените в молбата на "Нова Плама" АД твърдения не са подкрепени от доказателствени средства, които по безспорен начин да установяват наличието на нарушения от страна на министерството по ЗЗК, както и конкретните текстове от закона, които със свои действия или бездействия министерството е нарушило.

По повод твърденията на "Нова Плама" АД, че министърът на транспорта и съобщенията "не е влязъл ефективно в прерогативите си на собственик на пристанище Петрол - Варна и не е създал никакъв държавен механизъм (в това число финансов), по силата на който това пристанище да работи като пристанище за обществен транспорт и да бъде достъпно без ограничения, срещу заплащане", изразихме следното становище:

Правото и задължението на държавата е чрез органите на законодателната власт да даде критериите, на които трябва да отговаря едно пристанище, за да може да бъде определено като пристанище за обществен транспорт. Разпоредбата на чл. 103, ал. 1 от ЗМПВВППРБ дава легалното определение на пристанище за обществен транспорт и за да бъде определено едно пристанище като такова, е необходимо то да отговаря на изискванията на чл. 103, ал. 1 (да е съоръжено и да позволява извършването на дейности, свързани с товарно - разтоварни операции, с превоз на пътници и поща и други съпътстващи дейности от "на плавателни съдове и сухоземни транспортни средства"). Като последващо условие, той е заложил и пристанището за обществен транспорт да бъде достъпно без ограничение, срещу заплащане. В тази връзка несъстоятелно и неаргументирано е твърдението, че държавата не е създала условия, по силата на които това пристанище да работи като пристанище за обществен транспорт.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed