Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Одобрен е доклада на междуведомствената група по хода на изпълнение на проекта "Разширение на Пристанище Бургас" 21.02.2002

След разглеждане на доклада на междуведомствената група по хода на изпълнение на проекта "Разширение на пристанище Бургас - източен защитен вълнолом и терминал 2А", Министерският съвет, на заседанието си от 21 февруари 2002 г., подкрепи изпълнението на проекта и делегира права на Министъра на транспорта и съобщенията да води преговори с Японската банка за международно сътрудничество (JBIС) за намаляването на стойността на проекта.

Хронология

1. С Решение № 923/15.10.1997 г. Министерският съвет приема докладната записка на Министъра на транспорта за извършената работа по предварителните консултации с представители на Японски фонд за задгранично икономическо сътрудничество за финансиране на първия етап от проекта за реконструкция и модернизация на пристанище Бургас в размер на 150 млн. щ.д. С това Решение МС упълномощава Министъра на транспорта съвместно с Министъра на финансите и упълномощен представител на "Пристанище Бургас" ЕАД като краен заемополучател да проведе преговорите и да подпише договора за заем между Република България и Японския фонд за задгранично икономическо сътрудничество и "Пристанище Бургас" ЕАД.

2. Министърът на транспорта получава мандат от Правителството да подпише този договор. Страна по договора е Министерство на транспорта.

3. Споразумението за кредит е подписано с Японския фонд за задгранично икономическо сътрудничество (ОЕСF) на 29.06.1998 г.

4. Министърът на транспорта, в изпълнение изискванията по Споразумението, определя за Изпълнителна агенция по този проект - "Пристанище Бургас" ЕАД.

5. Размерът за кредита е за 14 312 млн. йени, които по тогавашния курс са около 120 млн.щ.д. Ратифицирано е от Народното събрание с Указ № 270 от 27.07.1998 г.Размер на българското съфинансиране - около 11 млн.щ.д.

6. На 29.11.1999 г. японската страна информира, че е извършено сливане между Задграничния фонд за икономическо сътрудничество и JEXIM BANK - Японска банка за внос-износ и се създава Японската банка за международно сътрудничество (JBIС), което влиза в сила от 01.10.1999 г.

7. Изпълняването на проекта, съгласно подписаното Споразумение е по процедурите на ОЕСF, а по-късно JBIС. Всички документи, свързани с проекта са валидни след утвърждаването от JBIС, като JBIС може да внася известни допълнения в процедурите си.

8. Задължително условие на Споразумението е проектът да има Японска консултантска фирма.

9. След проведения търг е избрана фирмата Пасифик Консълтинг Интернешенъл (PCI) и в края на април 1999 г. се подписва договор между нея и Изпълнителната агенция - "Пристанище Бургас" ЕАД. Стойността за консултантските услуги, включително надзор на обекта, залегнала в Споразумението е 8.843 млн. щ.д.

10. Обектът е разделен на два пакета /видове/ работи:

a. Пакет 1 - Драгажни и строителни работи
b. Пакет 2 - Претоварно оборудване

11. Търгът по Пакет 1 на стойност 95.5 млн.щ.д.е спечелен от Смесеното дружество: "Penta Ocean Construction Co, Ltd International" и "Mitsubishi Corporation". На 13.02.2001 г. е подписан договор за изпълнение на работите по Пакет1 между "Пристанище Бургас" ЕАД и Смесеното дружество: "Penta Ocean Construction Co, Ltd International" и "Mitsubishi Corporation" на стойност 95.5 млн.щ.д
.
12. През септември 2001 стартират строителните работи по пакет 1. Тръжната процедура по пакет 2 - претоварно оборудване на стойност 30 млн.щ.д. е проведена. Предстои одобрение на избрания доставчик от Министъра на транспорта и съобщенията и изпращане на JBIC за одобрение.

13. Към настоящия момент изпълнението на проекта е в съответствие с утвърдения график. Въвеждането в експлоатация на обекта е предвидено за юни 2005 г.

Срок на изплащане на заема :

a. 30 години за финансовите средства за работите по Пакет 1 и Пакет 2 - в т.ч. 10 г. гратисен период;
b. 40 години за финансовите средства за консултантските услуги в т.ч. - 10 г. гратисен период.

Размер на българското съфинансиране към февруари 2002 г. - 40 млн.щ.д.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed