Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Ивайло Московски: Няма да има загуба на средства по ОП „Транспорт“ към края на 2014 г. 01.12.2014
Голям размер

Ускоряваме работата по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. и полагаме максимални усилия за отваряне на новата програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на дискусионен форум на тема „Строителството през 2015 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през новия програмен период 2014 – 2020“, организиран от Камарата на строителите в България. По думите му се установяват закъснения по повечето проекти, които инспектира през последните седмици.

„Няма да има загуба на средства по ОП „Транспорт“ към края на 2014 г., но през 2015 г. трябва да дадем всичко от себе си, за да постигнем максимално разплащане“, каза Ивайло Московски. Според него въпреки всичко е възможно да се стигне и до евентуална загуба в края на следващата година. Към момента метрото остава един от най-успешните проекти. Строителството на двете отсечки – до летище София и до Бизнес парка в Младост 4, се движи в срок и се очаква да приключи до края на месец април. За подземната железница са отделени около 400 млн. евро през следващия програмен период, с които да се изгради участъка на третия метродиаметър от бул. Янко Сакъзов до Красно село.

Средствата за пътна и жп инфраструктура ще бъдат разделени по равно през новия програмен период, като за всяка ос ще има по 673 млн. евро. „АМ „Хемус“ е приоритет и тя задължително ще бъде построена. Това е въпрос, по който няма дискусии“, каза министър Московски. В момента се преговаря с Европейската комисия първата отсечка от нея – от Ябланица до пътя Ловеч – Плевен да бъде включена като резервен проект в ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, заедно с тунела под връх Шипка. Към момента Комисията счита, че основен приоритет е изграждането на лот 3 на АМ „Струма“. „Ще търсим и други варианти на финансиране, но няма да се откажем от АМ „Хемус“, заяви транспортният министър.


В железопътния сектор ще се работи за цялостната модернизация на линията Пловдив – Бургас, както и на трасето сръбска граница – София – Септември. Предвижда се частта от Елин Пелин до Септември да се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, а остатъкът от линията до Драгоман – по Механизма за свързана Европа.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed