Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Московски инспектира пешеходен подлез в кв. Горна баня в столицата 21.10.2015
Голям размер

Разчитам на самосъзнанието на гражданите, живеещи в този район да използват пешеходния подлез, както е редно и да не пресичат железопътната линия незаконно. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на инспекцията на почти завършения обект. Преминаването на жп магистрала, какъвто е този участък на необособени за това места е изключително опасно, добави още той.

Здравето и животът на хората е на първо място и именно затова ДП НКЖИ започна изграждането на пешеходния подлез, коментира още министър Московски.

Финансирането на обект „Изграждане на пешеходен подлез на км 9+218 в междугарието Захарна фабрика – Горна баня по 5-та жп линия София – Кулата“ е изцяло от бюджета на държавното дружество. Предвидените средства за неговото реализиране са 1 913 000 лв.

Чрез изграждането на пешеходния подлез, НКЖИ осигурява безопасно, сигурно и регламентирано преминаване на жп линията. По този начин ще се ограничи до минимум възможността за инциденти на блъснати и прегазени граждани в междугарието Захарна фабрика – Горна баня по 5-та жп линия София – Кулата. Достъпът до подлеза се осигурява чрез две стълбища, две рампи и асансьори за хора с намалена подвижност.

Строителната площадка на обекта е открита в средата на месец юли, т.г. и се очаква дейностите да приключат до края на октомври.

Преди започване на строителството, управителят на жп инфраструктурата извърши проверка и резултатите от нея показват, че в посочения участък на Пета главна жп линия (София – Кулата) с дължина 450 метра има незаконно обособени пешеходни пресичания през около 75 метра. Незаконните пресичания в района са формирани в следствие на нерегламентирано преминаване на пешеходци през железопътната линия на тези места. Всички пресичания са извършени и се извършват незаконно.

Представителите на ръководството на НКЖИ коментираха, че доброто сътрудничеството с общинските власти – районна и на централно ниво, както и издаването на разрешителното за строеж в оптимален срок, е допринесло за бързото реализиране на обекта. На днешната инспекция присъства и Станислав Иванов – депутат в 43-то Народно събрание, член на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения.

Припомняме, че начинът и местоположението на пресичане на жп инфраструктура – чрез подлез, надлез или прелез, се определя в съответствие с изискванията на нормативните актове. Същите не допускат жп линия с категория „железопътна магистрала”, каквато е линията София – Кулата и посочения участък от нея, да бъдат пресичани на едно ниво, т.е. с прелез. Освен това, мястото е в крива и няма необходимия обзор и видимост за пресичане на едно ниво.

 

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Април
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed