Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Инструкция № 4 от 16.07.2010 г. за противоградовата защита в Република България

Издадена от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, обн., ДВ, бр. 57 от 27.07.2010 г., в сила от 27.07.2010 г.

Раздел I

Общи положения

Чл. 1. (1) С тази инструкция се регламентира противоградовата защита в Република България, която се осъществява от органите на Изпълнителната агенция "Борба с градушките" (ИАБГ) към Министерството на земеделието и храните (МЗХ).

(2) Дейността по ал. 1 се осъществява чрез наблюдение на атмосферните процеси с Доплерови радарни станции и активни въздействия с противоградови ракети.

(3) Целогодишно чрез изградена интерактивна радарна информационна система ИАБГ осигурява откриване, наблюдение и свръхкраткосрочна прогноза на силни щормове, порои, градушки и други неблагоприятни атмосферни явления.

(4) Информацията по ал. 3 се предоставя в реално време на подразделения на Военновъздушните сили (ВВС) към Министерството на отбраната (МО) и на Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" (ДП "РВД").

Чл. 2. Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" и ВВС координират дейността за осигуряване безопасност на полетите във въздушното пространство на Република България при действията за борба с градушките.

Чл. 3. Центърът за координиране използването на въздушното пространство (ЦКИВП), създаден с Инструкция № 25 от 1999 г. за структурата и правилата за работа на Центъра за координиране използването на въздушното пространство на Република България (ДВ, бр. 101 от 1999 г.), разрешава или забранява провеждане на стрелба по градоносни облаци от полигоните за борба с градушките (ПБГ) на ИАБГ.

Чл. 4. (1) Изпълнителната агенция "Борба с градушките" осъществява активна противоградова дейност от ПБГ на Регионални дирекции за "Борба с градушките" (РДБГ), както следва:

1. РДБГ Пазарджик област - с. Гелеменово;

2. РДБГ Пловдив област - с. Голям чардак и с. Поповица;

3. РДБГ Видин област - гр. Грамада;

4. РДБГ Монтана област - с. Долно Церовене;

5. РДБГ Враца област - с. Бърдарски геран;

6. РДБГ Плевен област - гр. Долни Дъбник;

7. РДБГ Сливен област - с. Старо село;

8. РДБГ Стара Загора област - с. Петрово.

(2) Всеки ПБГ се състои от опасни зони, определени в чл. 3 от ПМС № 44 от 2010 г. за определяне на зоните във въздушното пространство на Република България, в които се ограничава въздухоплаването (ДВ, бр. 25 от 2010 г.), наречени "ракетни площадки" (РП).

(3) Определянето на всяка ракетна площадка (РП) за въздействие към даден ПБГ, както и конкретните хоризонтални и вертикални граници на ПБГ се осъществява със съвместна заповед на ръководителите на ИАБГ, ДП "РВД" и ВВС.

(4) Дейностите по ал. 3 се осъществяват не по-късно от 1 март на текущата година.

(5) Хоризонталните и вертикалните граници на определените ПБГ по ал. 3 се публикуват като опасни зони в Сборника за аеронавигационна информация и публикация на Република България.

(6) Всяка регионална дирекция за "Борба с градушките" отговаря за дейностите на РП съгласно приложението.

Приложение
 Инструкция № 4 от 16.07.2010 г. за противоградовата защита в Република България (62.18 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed