C - Centers of competence, competency center - Центрове за компетентност

Центрове за компетентност

Центрове за компетентност са асоциации, които се основават на иновативно сътрудничество между обществеността, органи, институции за научноизследователска и развойна дейност и предприятия. Основната им цел е да предоставят подкрепа за регионалното развитие на бизнеса, представлявана от квалифицирани специалисти, различни научни изследвания и обучения, както и физическа среда. Център за компетентност е организационна структура, използвана за координиране на ИТ уменията в едно предприятие. Центровете за компетентност осигуряват експертен опит за подкрепа на проекти или програми, действащи както като хранилища на знания, така и като ресурсни пулове за множество бизнес области. Центровете за компетентност, базирани на умения, най- често срещаните в организацията на информационните услуги, се използват за разработване на приложения, езикови умения по софтуер, управление на данни, разработване на интернет и проектиране на мрежи. В рамките на предприятието все по- често се срещат центрове за компетентност (или споделени услуги) за пътувания, финанси и човешки ресурси. Компетенциите въз основа на хранилища действат изключително като източници на информация.

Centers of competence, competency center

Competence Centers are associations that are based on innovative cooperation between the public authorities, research and development institutions and enterprises. Their main objective is to proovide support for regional business development represented by qualified specialists, various research and trainings, as well asphysical environment. An organizational structure used to coordinate IT skills with an enterprise. Competency centers provide expertise for project or program support, acting both as repositories of knowledge and resource pools for multiple business areas. Skills-based competency centers, the most common type in an information services organization, are used for application development, software language skills, data management, Internet development and network design. Within the enterprise, it is increasingly common to find competency centers (or shared services) for travel, finance and human resources. Repository-based competencies act exclusively as sources of information.