O - Online Platforms - Онлайн платформи

Онлайн платформи

Онлайн платформи (напр. търсачки, социални медии, платформи за електронна търговия, магазини, уеб сайтове за сравняване на цени) играят все по- централна роля в социалния и икономическия живот: позволяват на потребителите да намират онлайн информация и бизнеса да използва предимствата на електронната търговия. Онлайн платформите споделят ключови характеристики, включително използването на информационни и комуникационни технологии за улесняване на взаимодействието (включително търговските сделки) между потребителите, събирането и използването на данни за тези взаимодействия и мрежовите ефекти, които правят използването на платформите с повечето потребители най-ценни за други потребители. Платформите се оказаха иноватори в цифровата икономика. Но те също предизвикват безпокойство. Някои платформи могат да контролират достъпа до онлайн пазари и могат да окажат значително влияние върху начина на възнаграждение на различните играчи.

Онлайн платформи: различни „доставчици на хостинг услуги“ като търсачки, социални мрежи, платформи за споделяне на съдържание, онлайн магазини за приложения, пазари, услуги за наемане на автомобил с шофьор, онлайн платформи за пътуване и настаняване. Такива услуги като цяло се характеризират с посредническата си роля между различни страни на пазара — като продавачи и купувачи, доставчици на услуги за настаняване или доставчици на съдържание — и често осигуряват междинен достъп до съдържание, създадено от потребителите.

Online Platforms

Online platforms (e.g. search engines, social media, e-commerce platforms, app stores, price comparison websites) are playing an ever more central role in social and economic life: they enable consumers to find online information and businesses to exploit the advantages of e­commerce. Online platforms share key characteristics including the use of information and communication technologies to facilitate interactions (including commercial transactions) between users, collection and use of data about these interactions, and network effects which make the use of the platforms with most users most valuable to other users. Platforms have proven to be innovators in the digital economy. But they are also raising concerns. Some platforms can control access to online markets and can exercise significant influence over how various players are remunerated.

Online platforms: a variety of ‘hosting service providers’ such as search engines, social networks, content-sharing platforms, app stores, marketplaces, ride-hailing services, online travel and accommodation platforms. Such services are generally characterised by their intermediation role between different sides of the market – such as sellers and buyers, accommodation service providers, or content providers – and oftentimes intermediate access of user-generated content.

DSA