посредническа програмна реклама с наддаване в реално време: при този вид позициониране на онлайн реклами се извършва процес на наддаване в продължение на милисекунди, докато се зарежда съдържанието и наличното рекламно пространство се запълва с реклама, стремяща се към вниманието на потребителя в зависимост от неговите характеристики.
Частни пазарни търгове: подобно на процеса на наддаване в реално време, частните пазарни търгове имат за цел да срещнат предлагането от избрана група рекламодатели с търсенето от определена група издатели и обикновено не включват едни и същи рекламни посредници.
Програмна реклама с гарантирани импресии (не се основава на търгове): по-близо до „традиционния“ начин на рекламиране, това се отнася до импресиите на рекламите, договаряни пряко между издатели и рекламодатели.
Поведенческа реклама (микротаргетиране): широка категория реклами (която може да обхваща всяка една от горните системи), при която рекламите се подават към потребителя въз основа на неговия конкретен профил
Контекстуална реклама: по-широка категория реклами, в която за разлика от поведенческата реклама показваните интернет реклами се избират въз основа на контекста на навигирането (напр. съдържание на уебсайт, прегледан от потребителя).
• intermediated programmatic advertising though real-time bidding : in this type of online ad placement, a bidding process takes place during milliseconds while the content is loading and the advertising space available is matched with ads bidding for the attention of the user according to its characteristics.
• Private marketplace auctions (PMP): similar to the real-time bidding process, PMPs march demand and offer from a selected group an advertisers with a selected group of publishers and typically do not involve the same advertising intermediaries
• Programmatic advertising with guaranteed impressions (non-auction based): closer to the ‘traditional’ manner of advertising, this refers to impressions of advertisements directly negotiated between publishers and advertisers
• Behavioural advertising (micro-targeting): a broad category of advertising (potentially covering either of the above systems) where advertisements are served to a user based on their particular profile
• Contextual advertising: a broader category of advertising where, in contrast with behavioural advertising, the ads displayed are selected based on the context of the navigation (e.g. content of a website browsed by a user)
DSA