Февруари 2019

Железопътен транспорт

Железопътен транспорт

В железопътния сектор спрямо ОК ще важат нормите и правилата, приложими към трети страни. Очакваме, че напускането на ОК без споразумение няма да се отрази директно върху развитието на железопътните услуги в България.

След оттеглянето съществуват три варианта за развитие на сътрудничеството между двете страни във видовете транспорт:

Морски транспорт

Морски транспорт

От гледна точка на морския транспорт в случай на излизане на Обединеното кралство без ратифицирано споразумение от 30 март 2019 г. ще спре прилагането на първично и вторично законодателство на Съюза и ще се прилагат правилата за “трета държава“. Достъпът до пазара в областта на морските превози се регулира с Регламент (ЕИО) № 4055/86 и позволява недискриминационно третиране във връзка с международните връзки за морски транспорт на граждани на държави членки или на корабни дружества, контролирани от граждани на държави членки.

Автомобилен транспорт

Автомобилен транспорт

На ниво ЕС в областта на автомобилния транспорт е разработено Предложение за регламент за временно разрешаване за период от 9 месеца на достъп на лицензирани в Обединеното кралство автомобилни превозвачи на товари до автомобилно превозване на товари между територията на Обединеното кралство и държавите членки на ЕС-27. Основните дискусионни въпроси се отнасят до компетенции, обхват и даването на по-големи преференции на Великобритания в качеството й на трета страна, отколкото на членовете на СТО.

Последствия на Брекзит

Последствия на Брекзит

Последствията от Брекзит върху функционирането на ЕС ще бъдат разностранни и най-често с отрицателен нюанс във всички сфери на обществения живот. Например, следва да се отбележи ефекта върху бюджета на ЕС, тъй като в момента Великобритания плаща четвъртата най-голяма вноска в размер на около 11 млрд. евро, или около 7% от бюджета. Намаляването на европейския бюджет с нетната вноска на Великобритания и пропорционалното й разпределение между останалите страни ще доведе до по-висока вноска и по-малко парични потоци за България, която е един от най-големите нетни бенефициенти.

Годишен доклад за дейността на Съвета по националния радиочестотен спектър

Годишен доклад за дейността на Съвета по националния радиочестотен спектър

Годишният доклад е изготвен на основание чл. 14 от Правилника за дейността на Съвета по националния радиочестотен спектър (СНРЧС).

Докладът съдържа информация за разгледаните въпроси и приетите решения от Съвета в съответствие с правомощията му по Закона за електронните съобщения.

I. ВЪВЕДЕНИЕ

Съветът по националния радиочестотен спектър е консултативен орган към Министерския съвет (МС), създаден с ПМС № 262 от 3 декември 1998 г.

Годишна работна програма на Съвета по националния радиочестотен спектър

Годишна работна програма на Съвета по националния радиочестотен спектър

Дейността на Съвета по националния радиочестотен спектър (СНРЧС) към Министерския съвет е възложена и регламентирана чрез Закона за електронните съобщения. Широкото участие на заинтересованите държавни институции и регулаторния орган гарантира ефективно използване на радиочестотния спектър в интерес на гражданите, предприятията предоставящи електронни съобщителни мрежи и/или услуги и националната сигурност.