Окончателни доклади

На 24.03.2022 г. около 15:30 часа в локомотивно депо Пловдив на коловоз под контактна мрежа е докаран в неработно състояние за извършване функционални проби на ел. локомотив № 91520043309-1 за пускането му в експлоатация. Пробите се извършват в първа кабина на локомотива в присъствието на комисия локомотивен инструктор, инспектор, контрол по ремонта и проверка и организатор производство и ремонт на ПЖПС. Около 15:45 часа без да се синхронизират действията между служителите в кабината на локомотива, организатор производство и ремонт на ПЖПС е намерен легнал в неадекватно състояние до електрическия контактор. На телефон 112 веднага е подадена информация за злополуката. Пострадалият е свален от локомотива и е указана долекарска помощ до пристигане на автомобила на ,,Спешна медицинска помощ“, които констатират часа на смъртта 15:55 часа.

Локомотива и персонала работещи в Локомотивно депо Пловдив са към железопътното предприятие ,,БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД.

Във връзка с гореизложеното и на основание чл. 20, параграф 2 (а) и (в) от Директива 2016/798, чл. 115к, ал. 1, т. 3 от ЗЖТ и чл. 78, ал. 1 от Наредба № 59, членът на УС на НБРПВВЖТ с компетентност да разследва железопътни произшествия и инциденти предприема разследване на произшествието.

На 21.01.2022 г. в 03:13 часа от осми коловоз в гара Илиянци заминава  ДТВ № 20691 в направление за гара Русе Север. Влакът е с помощен локомотив начело № 91522086001-8 с локомотивен машинист първо лице и локомотивен машинист второ лице и влаков локомотив № 91520085005-4 с локомотивен машинист първо лице, след него в неработно състояние още два локомотива № 91520087025-0, придружаван от локомотивен инструктор и локомотив № 91520087009-4 придружаван от локомотивен машинист и състав от 24 вагона, 648 тона. Влакът заминава след редовно даден изходен сигнал и заповед на дежурния ръководител движение в гара Илиянци.

На девети коловоз в гара Илиянци е композиран ДТВ № 20698 с локомотив № 91522086005-9 с локомотивен машинист I-во лице и локомотивен машинист II-ро лице в състав 10 вагона, 108 тона, в същото време влакът потегля без разрешен сигнал в направление гара Пирдоп. Влакът подминава затворения изходен сигнал и на жп стрелка № 39 се удря странично в предната част на локомотива на ДТВ № 20691. От последвалия удар дерайлират и двата локомотива с всички колооси вляво и вдясно от железния път. Двата влака се обслужват от железопътното предприятие за товарни превози ,,Булмаркет Рейл Карго“ ЕООД.

Вследствие на удара локомотивния персонал в двата локомотива не е пострадал. Нанесени са материални щети на дерайлиралите локомотиви, на железния път, на контактната мрежа и осигурителната техника.

Движението на влаковете по 8-ми и 9-ти коловоз и по стрелка № 39 в гара Илиянци е възстановено на 22.01. 2022 г.

На 14.12.2021 г. в 14:30 часа ДТВ № 20692 заминава от гара Русе разпределителна по допълнително изготвено разписание с маршрут на движение Русе разпределителна – Горна Оряховица – Мездра – Бели извор. Влакът е в състав 24 вагона (празни) серия Fals, 96 оси, 585 тона, теглен с локомотив № 91522086004-2. Влакът се обслужва от железопътното предприятие за товарни превози ,,Булмаркет Рейл Карго“ ЕООД.

След полученото заминаване от гара Роман, към 21:40 часа, дежурният ръководител движение първо лице в гара Мездра нарежда маршрут посредством МРЦ за трети свободен коловоз в отклонение. Около 22:00 часа, ДТВ № 20692 преминава входния сигнал на гара Мездра и дежурният ръководител движение първо лице, отваря изходния сигнал за преминаване на влака без спиране по трети коловоз  за гара Руска Бяла. Навлизането на влака в гара Мездра е със скорост на движение 30 км/час. При посрещането на влака постовият стрелочник в Пост № 2 забелязва, че част от вагоните на влака удрят стрелковите апарати на стрелки № 9 и № 11, след което бързо спира около 22:03 часа в гарата. След направения оглед на мястото се установява, че влакът е раздвоен и са дерайлирали пет вагона от състава на влака.

Вследствие на дерайлирането няма пострадал персонал от гарата и от влака. Нанесени са щети на дерайлиралите пет вагона, на железния път и съоръженията и осигурителната техника в гара Мездра.

На 15 и 16.12.2021 г. след извършване на ремонтно възстановителните работи по железния път и осигурителната техника е разрешено движението през гара Мездра по път № 1 и път № 2 от и за гара Роман.

Влак № 50215 е заминал по разписание от гара София в 22:30 часа с маршрут на движение София – Владая – Перник разпределителна – Перник. Влакът е теглен  с електрически локомотив № 91520044098-9 с локомотивна бригада – локомотивен машинист първо лице и локомотивен машинист второ лице и превозна бригада началник влак и кондуктор. Влакът се обслужва от железопътно предприятие за пътнически превози ,,БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД.

В гара Перник разпределителна влакът пристига в 23:18 часа на четвърти главен коловоз и след престой от една минута заминава в 23:19 часа. При потеглянето на влака е задействана внезапна спирачка от неизвестно лице (пътник) и влакът спира. Дежурният ръководител движение на перона забелязва, че от последния вагон № 51522563019-0, пети от състава на влака излиза пушек. Взима един пожарогасител от гарата и тръгва към вагона. При отваряне вратата на вагона забелязва, че излиза гъст черен дим и установява, че вагонът гори и не влиза. Персоналът на влака е подал уведомление на единния телефон за спешни повиквания 112 за възникнал пожар в пътническия влак. Напрежението е изключено в 23:23 часа. Пътниците от влака са евакуирани на безопасно разстояние, а вагонът е отделен от състава на влака.
В 23:40 часа пристига специализиран автомобил на ПБиЗН – Перник, пожарът във вагона е потушен в 00:20 часа.
Напрежението в гарата е включено в 00:48 часа. Извършена е проба ,,D“ на ПВ № 50215 и същият е заминал в 00:48 часа за гара Перник, крайна гара на влака.
Пострадал персонал няма. Нанесени са щети на пети опожарен вагон.
Движението на влаковете през гара Перник разпределителна не е прекъсвано.

На 31.07.2021 г. в 15:25 часа от гара Благоевград заминава МВ № 50890, в състав 16 вагон-цистерни празни от светли горива, 64 оси, 329 тона, теглен с влаков дизелов локомотив № 98520055155-6 и електрически локомотив № 97520061003-1 с локомотивни бригади на БДЖ ТП ЕООД. Маршрутът на влака е в направление Благоевград – Кочериново – Бобошево – Дупница.

В 15:36 часа МВ № 50890 е приет в гара Кочериново на втори главен коловоз със спиране. Дежурният ръководител движение връчва заповед за движение при специални условия „образец II-А“ за преминаване на междугарието Кочериново – Бобошево с ограничена скорост на движение на всички влакове и возила, поради повишаване температурата на безнаставовия релсов път от 14:00 часа от 80 на 60 км/ч.

В 15:37 часа влакът заминава от гара Кочериново с редовен изходен сигнал. При движението  на влака в междугарието Кочериново – Бобошево, около километър 107+545 локомотивните машинисти на двата локомотива усещат разлюляване на локомотивите, като локомотивният машинист на водещия локомотив № 97520061003-1 предприема спиране на влака с влаковата спирачка и влакът спира на км 107+500. Локомотивните машинисти извършват оглед на влака и установяват, че последните 5 вагона от влака с №№ 81527852130-8, 337965338-0, 31527852254-7, 31527851994-9, 82527851614-1 са дерайлирали в дясно по посоката на движението и железен път е силно деформиран.

Пострадал персонал няма. Нанесени са щети на дерайлиралите пет вагона. Нанесени са щети и на железопътната инфраструктура.

Движението в междугарието Кочериново – Бобошево е прекъснато от 15:40 часа на 31.07. до 10:50 часа на 01.08.2021 г. Движението на влаковете в междугарието Бобошево – Кочериново е възстановено  със скорост 25 км/ч.

На 11.06.2021 г. в 05:30 часа от гара Димитровград (ЖС) – Република Сърбия заминава международен директен товарен влак (МДТВ) № 48041, в състав 18 вагона, 72 оси, 486 тона, теглен с електрически локомотив № 91520087023-5 с локомотивна бригада. Движението на влака е в направление от Република Сърбия през Република България за Република Турция. С маршрут на движение Димитровград (ЖС) – Драгоман – София – Септември – Пловдив – Свиленград – Капъкуле (ТCDD).

На 22.04.2021 г. в 23:30 часа заминава ДТВ № 90593 от гара Русе разпределителна за гара Белозем в състав: 28 вагона, от които 2 вагона предохрана, по един начело и в края на влака, и 26  вагон-цистерни, пълни със светло гориво (бензин), 437 метра, 1831 тона. Влакът се обслужва с 3 локомотива – начело помощен локомотив № 92530600685-7, влаков локомотив № 91530400605-8  и бутащ помощен локомотив № 91520087020-1.

На 15.01.2021 г. ДТВ № 30602 в състав 34 вагона, 818 тона, с електрически локомотив № 46041се движи по направление Бургас – Илиянци. Влакът се обслужва от железопътното предприятие ,,БДЖ-Товарни превози“ ЕООД. Дежурният ръководител движение в гара Столник, нарежда маршрут за транзитно преминаване на ДТВ № 30602 през гарата. При влизане на влака в гарата на стрелка № 11 дерайлира локомотива с първата колоос на първата талига. Вследствие на дерайлирането пострадал персонал няма, нанесени са материални щети на железопътната инфраструктура и на локомотива. Движението на влаковете между гарите Столник и Саранци е прекъснато от 09:00 ÷ 11:30 часа. Локомотивът е вдигнат в 11:35 часа.

На 28.09.2020 г. в 06:55 часа от гара София за гара Бургас е заминал бърз влак (БВ) №  3621 в състав, 4 вагона, 16 оси, 162 тона, обслужван с електрически локомотив № 44094.8. Бързият влак се движи по направление София – Карлово  – Тулово – Карнобат – Бургас Влакът се обслужва от националния превозвач ,,БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД, с електрически локомотив № 44094.8, с локомотивна бригада – локомотивен и помощник-локомотивен машинист. Локомотивната и превозната бригада на влака са служители на ,,БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД. Влакът се движи ежедневно по направлението София – Карлово – Дъбово – Карнобат – Бургас и обратно. В гара Карнобат влакът пристига в 12:53 часа и след престой от две минути, заминава в 12:55 часа спазващ графика за движение. По време на движението на влака в междугарието Черноград – Айтос по път № 1, локомотивната бригада усеща мирис на дим, идващ от машинното отделение. Локомотивният машинист предприема бързо спиране и влакът спира в 13:07 часа на км 254+200 видно от записите на записващото устройство на локомотива. Машиниста изключва акумулаторната батерия и задейства противопожарната инсталация, но тя не е задействала. Помощник-машинистът и локомотивния машинист са опитали да загасят пожара с преносимите пожарогасители на локомотива, но поради гъстия дим не са успели. Локомотивният машинист се е обадил на националния телефон 112, за оказване на помощ от противопожарните служби. Влакът се е движил със скорост 120 км/ч, при допустима 130 км/ч. През времето на движение на влака по маршрута от гара София до гара Черноград експлоатацията на локомотива е била безаварийна.

Вследствие на възникналия пожар в електрически локомотив № 44094.8, няма пострадал персонал и наранени пътници от влака, нанесени са поражения на електрическия локомотив, няма нанесени щети на железопътната инфраструктура.